سؤالات متداول مربوط به زودپز کارال

آیا امکان ترکیدن زودپزهای کارال وجود دارد ؟

همانطور که از اسم زودپزهای فوق امنیتی کارال پیداست، با توجه به سوپاپ ­های اطمینان متعدد قرار داده شده در درب زودپز کارال، امکان نخواهد داشت.

علت حرکت در زودپز پس از بسته شدن چیست؟

حرکت در زودپز بعد از بسته شدن کاملاً طبیعی و به علت وجود سوپاپ های فوق امنیتی در اطراف در زودپز کارال می­ باشد که بعد از حرارت دیدن و افزایش فشار درون زودپز (پس از رسیدن به 0.1 بار فشار)، درب به سمت بالا آمده و هیچ گونه حرکتی صورت نمی گیرد، یعنی زمانی که بخار درون زودپز کارال به حد تعادل برسد به طور اتوماتیک درب ثابت می گردد.

آیا می توان بعد از اتمام پخت در زودپز، جهت پائین آمدن سریع تر فشار، زودپز را زیر شیر آب قرار داد؟

در صورتی که از آب ولرم استفاده شود مشکلی برای زودپز ایجاد نمی­ گردد.

آیا عدم عملکرد سوپاپ تنظیم فشار زودپز خطرناک است ؟

در زود پز فوق امنیتی کارال، درصورتی که به هر دلیلی سوپاپ تخلیه فشار عمل نکند، سوپاپ های اطمینان وارد عمل شده و بخار درون ظرف را تخلیه می کنند، البته در صورت مشاهده چنین موردی بهتر است حتماً با کارشناسان شرکت کارال تماس گرفته و این مورد را مطرح نمائید.

به چه علت در مرحله پخت از دور گیج فشار، بخار خارج می شود ؟

بیرون زدن بخار به علت عدم تنظیم گیج فشار می باشد، برای جلوگیری از این مسئله کافی است جهت پخت سبزیجات در زودپز کارال درجه 1 و جهت پخت گوشت و مرغ درجه 2 را تنظیم نمایید، در غیر اینصورت بخار از گیج فشار خارج می شود.

آیا امکان نگهداری غذا در زودپز وجود دارد ؟

جهت طولانی تر شدن عمر ظرف، بهتر است مواد غذایی ترش، شور و یا اسیدی در ظرف نگهداری نشوند، اما با توجه به کیفیت بالای استیل بکار رفته در زودپز های کارال، در مدت کوتاه مشکلی ایجاد نمی­ گردد.

آیا می توان جهت شستشوی زودپز از وایتکس استفاده کرد؟

استفاده از این گونه مواد شیمیایی به کیفیت فولاد ضدزنگ آسیب می رساند، بنابراین طبق نظر کارشناسان استفاده از وایتکس جهت شستشو توصیه نمی گردد.

چه زمانی نیاز به تمیز نمودن درب زودپز کارال می باشد ؟ و این عمل به چه صورت انجام می شود ؟

بهتر است بعد از هربار پخت و پز و استفاده از هر نوع زود پز، درب آن تمیز گردد، این نکته به جهت اطمینان از عدم باقی ماندن مواد غذایی در سوپاپ می باشد. همچنین توصیه می گردد جهت بالا بردن عمر مفید واشر پس از هر بار استفاده، واشر زودپز را با آب ولرم شستشو دهید.

امکان تمیز نمودن گیج فشار وجود دارد ؟ و چه زمانی نیاز به این کار می باشد ؟

زمانی که احساس می شود تخلیه بخار به خوبی صورت نمی گیرد
مسدود شدن گیج فشار معمولاً به دلیل گرفتگی حاصل از مواد غذایی خیلی ریز و یا چربی موجود در غذا می باشد، در این صورت پیچ تخلیه فشار را (از سمت داخل درب زودپز) باز نموده و بیرون می آوریم و توسط سوزن یا خلال دندان تمیز کرده و مجدداً در جای خود قرار داده و پیچ را می بندیم، نکته ای که وجود دارد این است که باید مراقب باشیم که فنر و قطعات بطور صحیح در جای خود قرار گیرند.

در صورت رؤیت لک های سفید درون زودپز پس از پخت غذا چه باید کرد ؟

وجود لک های سفید درون زودپز به دلیل وجود املاح و رسوبات و سختی آب مصرفی می باشد که می توان برای از بین بردن این لک ها از محلول سرکه یا آبلیمو و آب و یا جرم گیرهای مخصوص ظروف استیل استفاده کرد.

سوالات خود را از کارال بپرسید..!

    نام شما (الزامی)

    ایمیل شما (الزامی)

    تلفن شما

    موضوع

    پیام شما