• کارال Karal


    ظروف کارال هاردآنادایزد ، هیچ نوع لایه و روکشی ندارند، طعم غذا را تغییر نمی دهند و مواد مضری از خود به غذا پس نمی دهند. ظروف کارال جایگاه اول صرفه اقتصادی را به خود اختصاص داده است، زیرا عمر ظروف هارد آنادایزد کارال بیش از ده سال بوده و در طول این مدت هیچ نیازی به بازسازی و ترمیم ندارند.

  • ظروف کارال هاردآنادایزد

    لیست محصولات و ظروف کارال :
    - سرویس قابلمه کارال هاردآنادایزد
    - قابلمه کارال هاردآنادایز
    - ماهیتابه کارال هاردآنادایزد
    - زودپز استیل کارال
    - ابزار آشپزخانه کارال
    - کتری و قوری استیل کارال

  • ارتباط با شرکت کارال

    آدرس دفتر مرکزی کارال :
    تهران، خیابان شریعتی، روبروی مترو قلهک، نبش کوچه سرافراز، ساختمان کارال
    شماره تماس شرکت کارال: 28490-021
    شماره فکس شرکت کارال : 28491-021
    ایمیل وبسایت کارال : info@ karal.ir
    اینستاگرام کارال: https://www.instagram.com/karal.ir
    کانال تلگرام کارال: https://telegram.me/karal_ir
    پشتیبانی تلگرام کارال: https://telegram.me/karal_eshop
    تلگرام واحد گارانتی کارال: https://telegram.me/karalservice

صفحه اصلی / تازه ترین اخبار آشپزی / رژیم غذایی مناسب برای دیابت و فشار خون بالا

رژیم غذایی مناسب برای دیابت و فشار خون بالا

رژیم مناسب برای دیابت و فشارخون بالا

التهاب مزمن علت متداول دخیل در بیماری قلبی، دیابت، آرتروز چاقی و سندروم متابولیک است. به دلیل وجود شماری از فاکتورهای زیست محیطی از جمله خوردن غذاهای فرآوری شده، چربی های اشباع، قند و مواد شیمیایی، التهاب شرایط خطرناکی است که موجب بروز مشکلات جدی دیگری می شود.

خوشبختانه شماری از مواد خوراکی طبیعی موجب کاهش میزان التهاب در بدن می شوند که می توان به میوه و سبزیجات تازه، ماهی، غلات کامل، و برخی ادویه ها اشاره کرد. افزایش میزان مصرف اسیدهای چرب اُمگا-۳ در رژیم غذایی مهم ترین گام در پیشگیری از التهاب در بدن است. در ادامه به ۳ گروه مواد غذایی با خاصیت بالای ضدالتهابی اشاره می شود.

متخصصان برای مبتلایان به فشارخون بالا و دیابت مصرف سه ماده خوراکی را توصیه می کنند:

1.زنجبیل

زنجبیل دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می توان به تسکین درد معده، پیشگیری از بیماری حرکتی و کاهش التهاب اشاره کرد. درحالیکه هنوز علم مشخص نکرده است چگونه زنجبیل تازه موجب کاهش التهاب در بدن می شود، اما این ماده گیاهی موجب کاهش التهاب دخیل در بروز آرتروز و سرطان های مختلف می شود.

2. ویتامین C

ویتامین C موجود در گریپ فروت، پرتقال، لیمو و بسیاری از سبزیجات، به خاطر توانایی مقابله با سرماخوردگی معروف است. با این حال ویتامین C آنتی اکسیدان قوی ای است که موجب کاهش تاثیرات مضر استرس می شود و همراه با ویتامین E به عنوان یک ماده خوراکی ضدالتهابی بسیار موثر عمل می کند.

از آنجائیکه ویتامین C محلول در آب است در بدن ذخیره نمی شود از اینرو باید در طول روز مصرف شود تا میزان مناسب آن در بدن حفظ شود.

3. اسیدهای چرب اُمگا-۳

اسید چرب اُمگا-۳ و اسیدهای چرب ضروری از چربی های خوب سالم هستند که به پیشگیری از بیماری قلبی، درد مفاصل، مشکلات سلامت روان و التهاب کمک می کنند. معمولا افراد بیشترین چربی اُمگا خود را از طریق روغن ماهی تامین می کنند. اُمگا-۳ در ماهی های دریا، روغن ماهی، آووکادو و روغن زیتون یافت می شود.

نسبت ایده آل ضدالتهابی اُمگا-۶ به اُمگا-۳، ۱:۱ است درحالیکه معمولا این نسبت در رژیم غذایی غربی به طور میانگین ۲۰:۱است. تحقیقات قابل توجهی اثبات می کنند که اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجب کاهش التهاب شده و از مشکلاتی نظیر دیابت و بیماری قلبی پیشگیری می کنند، از اینرو مصرف ۱۰۰۰میلی گرم دو بار در روز توصیه می شود.

التهاب در بروز بسیاری از مشکلات قابل پیشگیری از جمله دیابت و بیماری قلبی نقش دارد. از اینرو لازم است رژیم غذایی سرشار از مواد خوراکی ضدالتهابی نظیر آووکادو، ماهی، پرتقال، لیمو و زنجبیل باشد.

گردآوری : دپارتمان آشپزی سالم کارال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد الکترونیک شرکت کارال